Τελικός Champions League 2015.
Σήμερα το βράδυ στην Ευρώπη, η ώρα της μεσημεριανής σιέστας στην Αμερική, μεσάνυχτα στην Ινδία, Κυριακή 4 παρά 15 τα ξημερώματα στην Αυστραλία, οι ποδοσφαιρόφιλοι όλης της υφηλίου θα συντονιστούν στην ίδια συχνότητα. Ο τελικός του Champions League κλείνει τη σεζόν, με τη Γιουβέντους και τη Μπαρτσελόνα να δίνουν την τελευταία τους παράσταση, το Σάββατο 6 Ιουνίου 2015 (21:45, στη δημόσια τηλεόραση). Αυτή τη φορά το διακύβευμα δεν είναι μόνο το βαρύτιμο τρόπαιο.

Ο νικητής θα μπει στην «κοινωνία των εκλεκτών» που έχουν κατακτήσει το τρεμπλ, συνδυάζοντας το Κύπελλο Πρωταθλητριών με τους θριάμβους στις εθνικές τους διοργανώσεις. Η «Μπάρτσα» είναι ήδη σ΄ αυτό το γκρουπ, αφού πέτυχε το απόλυτο το 2009, ενώ η Γιουβέντους θα έχει για πρώτη φορά την ευκαιρία. O τελικός θα γίνει στο Εθνικό στάδιο του Βερολίνου (OLUMPIASTADION BERLIN) χωρητικότητας 70.500 θέσεων. Χτισμένο από το 1936 και ανακαινισμένο για το Μουντιάλ του 2006 που διεξήχθη στη Γερμανία, το «Olympiastadion» φιλοξενεί για 3η φορά στην ιστορία τον μεγάλο τελικό της κορυφαίας ευρωπαϊκής διασυλλογικής διοργάνωσης.Οι δύο πρώτες φορές, φυσικά, είχαν να κάνουν με τον θεσμό σαν Κύπελλο Πρωταθλητριών ομάδων και οι δύο τελευταίες, με την σύγχρονη μορφή του Τσάμπιονς Λιγκ! Η αρχή είχε γίνει το 1962 με τη Μπενφίκα να παίρνει το τρόπαιο χάρη στο 5-3 επί της Ρεάλ Μαδρίτης, ενώ το 1979, η Νότιγχαμ Φόρεστ κατέκτησε το πρώτο από τα δύο ευρωπαϊκά της τρόπαια με το 1-0 επί του Αμβούργου.

Και οι 2 ομάδες βρίσκονται στις ελίτ της Ευρώπης. Είναι μέσα στις 10 ισχυρότερες ομάδες μέσα στην Ευρώπη σε επίπεδο οικονομικό. Σύμφωνα με την έκθεση της Delloitte που βγάζει τα κέρδη από τα έσοδα που προέρχονται από τα προϊόντα με το λογότυπο τους, τα τηλεοπτικά έσοδα τους καθώς τα εισητήρια που κόβονται στους αγώνες τους οι 2 αυτές ομάδες πρωταγωνιστούν ανάμεσα στις κορυφαίες. Η Μπαρτσελόνα έπεσε δύο θέσεις στη λίστα της Deloitte, μένοντας εκτός της κορυφαίας δυάδας για πρώτη φορά μετά τη σεζόν 2007-08. Την αξιόλογη αύξηση των εσόδων που σημειώθηκε την περίοδο 2011-12 έχει ακολουθήσει μία στασιμότητα με τον σύλλογο να μην έχει μπορέσει να βρει μεγαλύτερες πηγές εσόδων σε κανέναν από τους βασικούς τομείς. Τα 484,6 εκατ. ευρώ του τζίρου για τη σεζόν 2013-14 ήταν μόλις 2 εκατ. περισσότερα από τα αντίστοιχα των προηγούμενων σεζόν.

Αυτό έχει συνδυαστεί (ή προέρχεται) από την αντίστοιχη αγωνιστική πτώση των «Μπλαουγκράνα», που σίγουρα παραμένουν ανάμεσα στις κορυφαίες ομάδες της Ευρώπης αλλά δε θυμίζουν σε τίποτα την αρμάδα που σκόρπιζε ενθουσιασμό και τρόμο σε όλη την ποδοσφαιρική Ευρώπη.
Όσον αφορά την εισροή χρημάτων από εμπορικές συμφωνίες, η Μπαρτσελόνα δεν έχει καταφέρει σε καμία περίπτωση ν' ακολουθήσει τον ρυθμό ανάπτυξης των ανταγωνιστών της. Από τη σεζόν 2011/12 τα εμπορικά έσοδα έχουν αυξηθεί μόλις 1%τη στιγμή που οι υπόλοιπες ομάδες της κορυφής καταγράφουν αυξήσεις 40%. Οι υπεύθυνοι μάρκετινγκ του συλλόγου έχουν καταφύγει σε πρωτοποριακές λύσεις για να ωθήσουν τα έσοδα, όπως το deal με την Beko για προβολή στο μανίκι της αγωνιστικής φανέλας ή ακόμα περισσότερο αυτό με την Intel, της οποίας το λογότυπο εμφανίζεται στο εσωτερικό της φανέλας.
Πέρα από κάθε αμφιβολία η «Μπάρτσα» παραμένει ένας από τους πιο θελκτικούς και εμπορικά ελκυστικούς ποδοσφαιρικούς συλλόγους στον πλανήτη. Μπορεί να διανύει μία μικρή περίοδο ύφεσης, τόσο αγωνιστικά όσο και οικονομικά, ωστόσο αυτό θα είναι κάτι παροδικό, όπως αποδείχθηκε κάθε άλλη φορά στο παρελθόν. Εξάλλου, πολλές χορηγικές συμφωνίες της φτάνουν προς το τέλος τους και οι νέες που θα υπογραφούν θα φέρουν την απαραίτητη ώθηση στα έσοδα. Στον αντίποδα με 279,4 εκατ. ευρώ η «Γηραιά Κυρία» διατηρεί την ηγετική της θέση ως η ομάδα με τα περισσότερα έσοδα στην Ιταλία και παραμένει μέσα στη 10άδα σε συνολικό επίπεδο. Εντός αγωνιστικών χώρων, η σεζόν 2013-14 σημαδεύτηκε από την κατάκτηση του τρίτου συνεχόμενου πρωταθλήματος, αλλά και τον πρόωρο αποκλεισμό από το Τσάμπιονς Λιγκ και τον αποκλεισμό στα ημιτελικά του Γιουρόπα.

Η βασική πηγή εσόδων της Γιουβέντους συνεχίζει να είναι η πώληση των τηλεοπτικώντης δικαιωμάτων. Λόγω του ότι η Ιταλία πια δεν έχει πολλές ομάδες στην κορυφαία διασυλλογική διοργάνωση, η «Γιούβε» απολαμβάνει το δεύτερο μεγαλύτερο μάρκετ πουλ (χρήματα που παίρνει κάθε ομάδα ανάλογα με το μέγεθος του τηλεοπτικού συμβολαίου κάθε χώρας), πίσω μόνο από την Παρί.
Μπορεί το «Juventus Stadium» να μη θεωρείται πλέον καινούργιο, αφού διανύει την τέταρτη χρονιά χρήσης, ωστόσο συνεχίζει να αποτελεί πηγή έμπνευσης για τις υπόλοιπες ιταλικές ομάδες, που αγωνίζονται σε παμπάλαια και ξεπερασμένα κρατικά στάδια. Με 41 εκατ. ευρώ έσοδα αγώνων, η έδρα των «Μπιανκονέρι» ξεπερνά σε τζίρο τις αντίστοιχες όλων των άλλων ομάδων της χώρας.
Εμπορικά, τα έσοδα για τη σεζόν 2013/14 έφτασαν τα 85 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά16,6 εκατ. Η ανάπτυξη οφείλεται σε μία σειρά ανανεώσεων μερικών σημαντικών χορηγικών deal, όπως και στην πρόσθεση νέων συνεργατών όπως οι Samsung καιBosch. Τα έσοδα από τους χορηγούς αναμένεται να συνεχίσουν να ανεβαίνουν και τη φετινή σεζόν, αφού δύο από τους παλαιότερους υποστηρικτές της Γιουβέντους, η Fiat και Goodyear επέκτειναν τα συμβόλαια τους, ενώ από το επόμενο καλοκαίρι θα μπει στο «παιχνίδι» και η Adidas, αντικαθιστώντας στη φανέλα του συλλόγου τη Nike.
Σε μία εποχή που το ιταλικό ποδόσφαιρο περνάει τεράστια οικονομική κρίση, η «Γηραιά Κυρία» αντιστέκεται σθεναρά για να κρατήσει τη θέση της στην πρώτη δεκάδα, παλεύοντας με τις αγγλικές και γερμανικές ομάδες. Αν μπορέσει να διατηρήσει τα αγωνιστικά πρωτεία στην Ιταλία, επιστρέψει σε υψηλές πτήσεις στο Τσάμπιονς Λιγκ και συνεχίσει να αναπτύσσεται εμπορικά, θα καταφέρει να κρατήσει το στάτους της.